Če je mašnik pred in med petjem "Gospod usmili se" sedel in mora sedaj intonirati Slavo, vstane, intonira in nato spet sede (a če je le mogoče, se pri Slavi stoji - vključno z vsemi verniki, razen dojenčkov, invalidov in starejših, ki daljšo stojo težje zmorejo).
SLAVA (Gloria, Lk2,14; sestavljena je iz začetnega speva angelov v božični noči in dveh kitic, ki opevata Boga Očeta in Sina, sedanje besedilo pa ima še poseben trinitarični zaključek) je ena od zgodnjekrščanskih hvalnic; lahko jo pojejo vsi verniki ali izmenoma ljudstvo s pevskim zborom ali pa zbor sam (Slava je edini stalni mašni spev, ki si ga zbor lahko privošči sam, sicer pa vedno v sodelovanju z ljudstvom); ponavadi s petjem prične mašnik, lahko pa začetno koralno intonacijo prevzame tudi kak drug pevec; če se zborovska uglasbitev Slave prične neposredno z besedami Slava Bogu na višavah, začetna (duhovnikova) intonacija odpade; Slavo naj bi praviloma vedno peli, sicer pa jo ljudstvo recitira skupaj ali izmenoma v dveh skupinah; poje se na nedelje, razen na nedelje v adventu in postu (če škof ne reče drugače, med tem ko jo med tednom lahko pojemo tudi v teh dveh časih cerkvenega leta), potem na slovesne praznike, na praznike in ob posebnih slovesnejših opravilih. (Matej Podstenšek, Glasba pri maši – povzetek, Glasbena podoba bogoslužja, Cerkveni glasbenik, Družina 2006 (99), št. 3, str. 4) Glorio so prvotno peli pri oficiju galikanske liturgije, od koder jo je papež benediktinec Gregor Veliki vnesel v mašo rimske liturgije.
Dialoško jo lahko kot spremljava ob latinski »tridentinski« sv. maši pojemo takole:
Duhovnik zapoje: Gloria in excelsis Deo (duhovnik sam naprej recitira latinsko).
1. molilec: Slava Bogu...
vsi: in na zemlji...
1. zbor: Hvalimo te...
2. zbor: Slavimo te...
1. zbor: molimo te...
2. zbor: poveličujemo te...
1. zbor: zahvaljujemo se...
2. zbor: Gospod Bog...
1. zbor: Gospod edinorojeni...
2. zbor: Gospod Bog...
1. zbor: ki odjemlješ...
2. zbor: ki odjemlješ...
1. zbor: ki sediš...
2. zbor: zakaj edino...
1. zbor: edino ti...
2. zbor: edino ti...
vsi: s Svetim...
MAŠA 1 - 7 284 - 308 in pogojno parafraze (nemški vzor, a menda brez odobritve Rima tudi za slovenski prostor; sicer pa načeloma Slave ne more nadomestiti nobena ljudska pesem, razen če izvajamo na 'tridentinski' način, ko je duhovnik Slavo oz. Glorio recitiral v latinščini, verniki pa so zraven peli parafrazo Slave v slovenskem jeziku; je pa parafraziranje Slave manj problematično kot nadomeščati psalm s kakšno drugo pesmijo):
Čast bodi Očetu in Sinu, Svet'mu Duhu 171 (5. kitica pesmi Je angel Gospodov)
Čast Očetu na višavi 392 (2. kitica pesmi Oče večni v visokosti 1)
Jezik moj - V zakramentu 1 487 (3. kitica: Tebi, Oče, z ljubim Sinom,...)
Liturgično smiselnejše in pravilnejše je petje odpeva Slave iz raznih pesmi, ki vsebujejo ta vzklik oz. odpev, med ponavljanjem tega odpeva pa pojemo v ravnem petju oz. kot recto tono petje ali le recitiramo posamezne »kitice« Slave: 1. kitica se začne s 'Slava Bogu', 2. z 'Gospod, edinorojeni Sin' in 3. z 'Zakaj edino ti si Sveti', vključno z zaključnim Amen, po vsaki kitici pa sledi odpev:
Gloria (Taize) ali
božični čas:
Kaj se vam zdi 1 45 (le 2. del pesmi, odpev Gloria in excelsis Deo)
Rajske strune 54 (le 2. del pesmi, odpev Slava bodi na višavah)
velikonočni čas:
Glory, glory, alleluia (le 2. del pesmi, odpev Glory, glory)
Verniki vstanejo (če pa so med slavo stali, pa stojijo še naprej).